Beveilig je Zolive-account met Two-Factor Authenticatie (2FA)

Wat is 2FA en waarom is het belangrijk?

Twee-factor-authenticatie (2FA) zorgt voor extra beveiliging van je Zolive-account. Naast je wachtwoord voeg je een tweede stap toe om in te loggen. Ook als iemand je wachtwoord weet, houdt 2FA ongewenste toegang tegen. Daarom is het een belangrijke veiligheidsmaatregel in de digitale wereld.


Hoe schakel je 2FA in?

Je stelt 2FA in via de instellingen van je Zolive-account. Klik hiervoor rechtsboven op je initialen en kies ‘Instellingen’.

 

Optie 1: 2FA via een Authenticator-app

  1. Installeer een authenticator-app op je telefoon (bijv. Google Authenticator of Microsoft Authenticator).

  2. Ga naar de instellingen in Zolive.

  3. Kies onder beveiligingsopties voor ‘Authenticator app koppelen’.

  4. Scan de QR-code met de app of voer de getoonde code handmatig in.

  5. De app genereert een code: voer deze in bij ‘Code uit de applicatie’.

  6. Klaar! 2FA via de authenticator-app is nu ingeschakeld.



Optie 2: 2FA via e-mail

  1. Ga naar de instellingen in Zolive.

  2. Kies onder beveiligingsopties voor ‘Koppelen via e-mail’.

  3. Klik op ‘Opslaan’.

  4. Je ontvangt bij inloggen voortaan een eenmalige code per e-mail.


Let op!

Zorg dat je e-mailadres klopt! Je kunt dit controleren door naar instellingen te gaan in je Zolive-account. 

 

Na het activeren van 2FA word je automatisch uitgelogd. Bij je volgende login kun je via de instellingen nog altijd overstappen naar een andere methode.